Vinyasa

Vinyasa ioga - Vinyasa Flow - Vinyasa Krama

El ioga Vinyasa es considera una "meditació en moviment".

Ens movem i notem com ens movem i què ens mou. És una pràctica que permet aportar consciència a cada moviment en cada moment.

Estar present i tenir consciencia  sobre el cos i la respiració. Això es pot aconseguir connectant postures amb la respiració,  passant d’una posició a una altra en harmonia i amb equilibri, amb gracilitat i fluïdesa, i és per això que a vegades s’anomena “ioga Flow".


La pràctica d’enllaçar la respiració i el moviment per fluir d'asana en asana us permet comprendre la naturalesa temporal de tot. La qual cosa us aporta la importància del moment present, en viure en ara i aquí no en el passat ni el futur. Aquesta és l’experiència d’estar viu, connectat i lliure. Viu la vida ARA. És l’única vegada que aconseguiràs viure aquesta vida. Aquesta saviesa es revela a través de veure’ns moure’ns a través de les postures i del món en general. El “com” ens movem cobra una importància més gran que el que estem fent. Ens recorda que tot està connectat i interdependent. Si tot està connectat, el que dediquem tant temps a buscar també ha d’estar present aquí, en aquest moment.

La classe de ioga de Vinyasa es pot practicar tant de forma dinàmica i ràpida com en una pràctica suau i lenta.

Vinyasa Flow yoga és atlètic i aeròbic. La gent vol moure’s i suar i Vinyasa ho proporciona. És una pràctica depuradora.

Una classe de vinyasa lenta us ajuda a crear força i flexibilitat, preparant-vos per a una pràctica més dinàmica. Això ajuda a desenvolupar un cos més equilibrat i a prevenir lesions de moviment repetitiu que poden passar si sempre fas el mateix cada dia.

El ioga Vinyasa és divertit. Et fan sentir sent bé el moure's lliurement, però conscientment. Les classes de Vinyasa ofereixen una varietat de postures i no hi ha dues classes iguals. És per això que molta gent gaudeix de la pràctica de vinyasa per davant d'altres estils. Et manté interessat.

La pràctica Vinyasa genera calor i pot afegir un component cardiovascular no sempre present en altres formes de pràctica de ioga.

Aquest tipus de pràctiques s’oposen a una classe basada en l’alineació (com Iyengar) on s’entra en una postura, l’explora durant un període de temps i després “trenca la postura” en sortir-ne.
Les "transicions" són allò que connecta una postura amb una altra a Vinyasa. Són les posicions intermèdies que es consideren postures elles mateixes.

Vinyasa: que sincronitza el moviment amb la respiració i
Krama - que significa literalment passos o etapes

Vinyasa Krama és una progressió pas a pas, on es treballa des de postures senzilles fins a més complexes. D’aquesta manera, el cos es prepara per avançar en les “posicions punta” més avançades.

Un dels aspectes essencials del Vinyasa Krama és que està dissenyat per ser adaptat i modificat segons les circumstàncies personals del practicant en cada moment de la seva vida.
En una classe de Vinyasa segueix seqüències establertes que et permeten practicar amb harmonia, ordre i intel·ligència, així com seguir una progressió natural, augmentant gradualment el nivell de dificultat.

Vinyasa Ioga és un tipus de classe més complet ja que permet cobrir una àmplia gamma de seqüències i diverses famílies d'asana en una sola sessió. Tots ells connectats a través del moviment i la respiració. Per practicar el ioga correctament, us heu de centrar en la respiració.

Les asanes  que podríen ser d'una classe de Vinyasa:

  • Tadasana
  • Urda Hastasana
  • Uttanasana
  • Plancha
  • Asthanga Namaskara
  • Chaturanga Dandasan
  • Cobra
  • Urdhva Mukha
  • Adho Mukha 
  •  Utkatasana
  • Virabhadrasana I
  • Virabhadrasana II
  • Utthita Trikonasana
  • Ardha Chandrasana
  • Cobra
  • Vrkasana
  • Malasana
  • Paripoorna Navasana
  • Salamba Sirsasana
  • Adho Mukha Virasana
  • Dandasana
  • Paschimottanasana
  • Poovottanasana
  • Janu Sirsasana
  •  Ardha Matsyendrasana
  • Setu-Bandha Sarvangasana
  •  Urdhva Dhanurasana
  • Ananda Balasana
  • Salamba Sarvagasana
  • Halasana
  • Matsyasana
  • Savasana

La seqüencia 
Chaturanga Dandasana (pose de tauler)
Urdhva Mukha Svanasana (gos orientat cap amunt)
Adho Mukha Svanasana (gos orientat cap avall)
... és conegut com a "vinyasa".

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies
Scroll to Top

Subscriures al butlletí|

Rep cada 15 dies el butlletí de noticies de YogaLife Sant Cugat directament a la teva bustia d'entrada. 

​Fent click acceptes la nostra política de privacitat.