Gener 22

¿Quin estil de Ioga escollir?

0  comments

Que el Ioga és cada cop més popular, no hi ha dubte. Cada cop són més les persones que s'interessen pel Ioga i comencen a practicar-lo.

El Ioga té molts beneficis. Alguns ben coneguts, com reduir l'estress, augmentar la flexibilitat, millorar la respiració, la força, el control de pes....També ajuda a mantenir el cos estlitzat i a mantenir l'equilibri mental i espiritual.

La tendència a millorar i gestionar el benestar és cada cop més important. Vigilar, entendre i cuidar la salud a través de pràctiques saludables com el menjar conscient,  l'exercici físic i les relacions humanes, fa que el Ioga vagi prenent importància com una eina única per cuidar la salud de forma integral. 

Però, per on començar? Quin estil triar? Serveixen tots igual?

En un sol post és impossible respondre totes aquestes preguntes. Així que anirem fent una serie de posts per anar ampliant informació sobre cada estil.

Però per aquells i aquelles que comenceu, aquí trobareu unes primeres indicacions que us ajudaran a escollir entre els diferents estils i variacions.

Hi ha més d'una vintena d'estils de ioga diferents (gairebé tots variants del hatha ioga tradicional).

No tots els estils els podem trobar al nostre centre, potser ni a tot el país, doncs no hi ha profesors formats en certes disciplines. Aquí parlarem dels que pots trobar a YogaLife Sant Cugat, que coneixem bé i gaudim d'uns profesors de molt nivell en la seva pràctica.

Des de la meitat de segle XX, com comentavem en una altre publicació s'han desenvolupat molts estils o mètodes de ioga físics (que involucren cos i asanas), alguns creats per mestres indis (Sivananda, Ashtanga, Iyengar) i altres amb mestres / professors occidentals més recents (Jivamukti , Anusara, Yin, Power, Prana Flow, etc).

Per tal d'una millor aproximació als diferents estils, ens hem atrevit a classificar-los en cinc grups, a efectes tan sols d'ajudar a la seva comprensió. Com tot, ben segur altres considerarien una mica diferent o inclus errònia aquesta clasificació. L'important és arribar a conèixer suficientment per poder discernir adecuadament. Si aquesta classificació us ajuda a anar avançant, serà benvinguda.

D'acord a les diferents necessitats, podriem dir que hi ha dos grans criteris principals: el moviment físic i el costat espiritual. Però com tot, hi ha molts matisos, i és on rau la dificultat. Tots els estils haurien d'incloure una mica de pranayama, meditació, relaxació i potser també cants , a més de la pràctica física a través de les asanes (postures).

Els diferents estils que practiquem a YogaLife Sant Cugat els hem agrupat de la següent forma:

Grup d'estils Cos-Ment-Equilibri:  en aquest grup trobem el Hatha, amb les seves variacions, Hatha Flow, Hatha Radja, Hatha Jñana, Hatha amb Pranayama i Meditació i també  considerem  Pilates Yoga Fusion. El treball equilibrat entre la concentració i meditació, el moviment conscient de les asanes acompañades de una respiració concient fan d'aquest blog d'estils un blog adecuat per aquelles persones que busquen un Ioga més tradicional, enfocat en el moviment concient, i arribar a la unió  i equilibri de cos ment i esperit. No confondre amb que no hi ha activitat física, o que no pot ser intensa. A mida que el equilibri i control aumenta, anem alliberant l'energia que es movilitza a través del moviment físic poden arribar a un bon grau d'intensitat, a mida que la pràctica i experiència avança. 

Grup d'estils de treball profund i de conciència corporal i interiorització: aquí situem el Sivananda, el Yin Yoga, el Yoga Restauratiu i el Iyengar. Amb una pràctica d'asanes sostingudes i de certa durada, explorem els límits del nostre cos per conduirnos a una descoberta interior i domini de l'equilibri cos, ment i esperit. Les alineacions de les asanes i l'execució correcte de les mateixes fan que la concentració i la respiració es treballin d'una forma molt adecuada. Veurem més endevant les diferencies entre ells.

Grup d'estils Flow:  en aquest grup enquadrem els estils com Hatha Vinyasa, Vinyasa, Core Vinyasa, Power Vinyasa, Open Vinyasa, Asthanga i Alchemy. A través de la conexió amb moviments de les diferents asanes conseguim un ritme fluid i armonios, que a través de la part més física ens porta el descobriment del moviment concient, la respiració i la meditació. Les diferents intensitats físiques fan els matisos entre les variacions dels estils.

Grup d'estils Fitness: en aquest grup posem les variacions incorporades aquí a occident, on combinant pesos lliures amb seqüències de  CorePower Yoga  i cardio, intensifiquem les postures de Ioga, tot barrejant moviments d’entrenament físic com ara flexions, esquats, curls de biceps i "lunges". El estil que posem en aquest grup es el Ioga Sculpt, però ni han d'altres que es practiquen també.

Grup d'Aero Ioga:  El Aeroyoga està inspirat en antigues tradicions com el Natha Ioga, el Mallakhmab Rope, l'Ayurveda i el mètode Pilates. El seu objectiu principal és aconseguir la fortalesa de el cos, la definició i tonicitat muscular, el rejoveniment general, la millora digestiva, cardíaca i respiratòria i la relaxació completa.
Consisteix a realitzar les diferents postures de ioga (asanes) usant una hamaca o gronxador de tela suau penjat del sostre que pot suportar fins a 300 quilos de pes. Aquesta tècnica permet augmentar la flexibilitat, l'abast dels moviments i la fortalesa muscular utilitzant el propi pes del cos com a eina principal.

 ​
Què busques en el ioga?

Fer-nos aquesta pregunta ens ajudarà a orientar-nos i enfocarnos cap un grup o un altre, i encavat, amb la propia descoberta de la pràctica anar afinant allò que ens satisfà més en tots els aspectes.

Podem anar des d'una disciplina més mental i espiritual a una cosa molt dinàmica i  física.  Podem treballar  la concentració en moviment o una meditació quieta. Podem fer una activitat  que estira profundament, o més aviat un moment de relaxació perquè vas esgotada i accelerada.

Espiritual no vol dir secta, ni religió, ni creences, sinó que aquests estils i variacions es practiquen  al voltant d'uns conceptes de la filosofia de l'ioga, de lectura de textos sagrats, de la meditació o de cants de mantres (textos sagrats a saánscrit) .
Dinàmic no vol dir esportiu, sinó que la pràctica involucra més el cos, els músculs a través de les postures. Però segons el professor, la classe pot incloure més o menys respiració, i més o menys meditació també.
El ioga passiu (Yin Yoga) o durant la relaxació, no és un moment de descans sense objectiu,  sinó que s'aprèn a relaxar, cosa que sembla sencilla però que demana un aprenentage.

Que recomenar per començar?

Solem recomanar començar el ioga amb Hatha. Un métode tradicional, però molt complert i equilibrat. Però en realitat, avui en dia pots començar el ioga amb qualsevol estil, i la teva implicació i la teva sintonía amb el mestre jugaran un paper esencial. Procura trobar el que més et diverteixi, que t'ajudarà a mantenir-te en la pràctica, fins que no puguis prescindir d'ella.

En uns altres posts podreu anar desgranan cada estil amb més detall.

Que tingueu bona pràctica!.


N​ou a YogaLife?

Prova 7 dies de Ioga per 15€ sense límit de classes


Tags


You may also like

Com connectar-me a Zoom

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies
>

Subscriures al butlletí|

Rep cada 15 dies el butlletí de noticies de YogaLife Sant Cugat directament a la teva bustia d'entrada. 

​Fent click acceptes la nostra política de privacitat.